Postępowanie spadkowe

kompleksowe prowadzenie postępowania spadkowego w gminie

 

Kontrola NIK (2018) a postępowanie spadkowe, co zostanie skontrolowane zgodnie z planem pracy Najwyższej Izby Kontroli

  • Jak przygotować się do kontroli?
  • Za co odpowiada urzędnik?
  • Jakie konsekwencje mogą zostać wyciągnięte przy stwierdzeniu nieprawidłowości?
  • W jaki sposób przygotować dokumenty do kontroli?
  • Kiedy można posądzić gminę o niegospodarność?

Skuteczne postępowanie spadkowe – jak przeprowadzić?

  • Gdzie zaczyna się odpowiedzialność gminy za długi spadkowe? Jaka jest odpowiedzialność urzędników? Jak postępować z dłużnikami?
  • Wykaz inwentarza a nowa instytucja prawa spadkowego. Czy czekają nas ważne zmiany? W jaki sposób podejść do zagadnienia by nie mieć problemów w czasie kontroli?
  • Nabycie spadku przez jednostkę samorządową – nowa forma wygaśnięcia zobowiązania podatkowego.
  • Wszczęcie postępowania nieprocesowego przez gminy. W jaki sposób rozpocząć? Jakie obowiązki ma gmina? Czy jest to skuteczne?

UCZESTNICY OTRZYMAJĄ RÓWNIEŻ PRZYDATNE WZORY PISM M.IN.:

  • wniosek o stwierdzenie nabycia spadku z ustawy
  • wniosek o sporządzenie spisu inwentarza
  • wykaz inwentarza
  • pozostałe pisma zmierzające do zakończenia sprawy dotyczącej dziedziczenia przez gminy

 Szkolenie poprowadzi 

 Praktyk; Pracownik samorządowy w Urzędzie Miasta Poznania. W przeszłości członek Zespołu Radców Prawnych zajmujący się szeroko pojętym postępowaniem sądowym, w tym postępowaniami spadkowymi. Obecnie koordynator ds. spadków przy Wydziale Finansowym UMP.

 

od 300.00 zł

Brak dostępnych szkoleń.